Stáž v Irsku II.
Naše škola dostala grant z prostředků Evropských strukturálních a investičních fondů OP Praha pól růstu ČR, řídicí orgán Hlavní město Praha, na integraci dětí s OMJ […]
9. března 2020
Naše škola dostala grant z prostředků Evropských strukturálních a investičních fondů OP Praha pól růstu ČR, řídicí orgán Hlavní město Praha, na integraci dětí s OMJ (odlišným mateřským jazykem). Proto se mohly naše asistentky Kateřina Ječmenová a Terezie Zlevorová vydat na stáž do Irska.
Stáž v Irsku (Dublin)
23. – 27. 2. 2020
Rosemont Secondary School for girls
Cílem cesty bylo rozšířit si kompetence v oblasti práce s dětmi s OMJ.
Rosement Secondary School for girls integruje žáky z různých zemí a spolupracuje s jinými celostátními školami (např. z Mexika), se kterými
uskutečňují výměnné pobyty.
Rosemont school existuje již od roku 1977. Od 2012 škola sídlí v nových prostorách na okraji Dublinu. Je určena jen pro dívky.
Škola má velké světlé prostory, moderní vybavení, učebny rozděleny většinou dle předmětů. V areálu se nachází dvoupatrová budova školy s učebnami, recepcí, výtahem, prostornými chodbami s lavičkami, knihovnou, kabinety,… a venkovní prostory s tenisovými hřišti, zahradou.
Během stáže jsme se zúčastnily pestrého množství předmětů
- angličtiny, irštiny
- matematiky, historie, zeměpisu, biologie,
- tělesné výchovy, náboženství, výtvarné výchovy (umění)
- business (podnikání), civil, social and political education a také wellbeing
Čerpaly jsme místní velmi příjemnou atmosféru
- disciplinované, snaživé a motivované dívky
- přátelský a vstřícný přístup učitelů
- vyzdobené třídy a nástěnky výtvory studentek
Pozorovaly jsme
- Přístup učitelů k žákům velmi přirozený, profesionální, přátelský, vstřícný, převážně konstruktivistický
- Využívané učebnice, materiály
- Metody a formy výuky
- Začleňování žáků s OMJ
Žáci s OMJ
- Začleňováni do běžných tříd
- Velká pomoc a podpora od učitelů, vstřícné jednání, dostatek času na odpověď, vypracování úkolů
- Časté sezení v centrech
- Vzájemná pomoc spolužáků
- Pomocní asistenti
- Individualizace výuky
- Podpůrné materiály, pomůcky, pracovní listy, přizpůsobování učiva
- Signály (kartičky) zpětné vazby (pochopení x nepochopení)
- Elektronická podpora výuky (učitelé i žáci)
- Konzultace s učitelem
- Chyba nevnímána negativně
- Časté vyučování pomocí projektů
- Možnost výběru volitelných předmětů
- Využívání odlišné národnosti, sdílení svých zkušeností, zážitků napříč předměty
Stáž byla pro nás velmi inspirativní a motivující. Obě jsme byly velmi rády za možnost vycestovat, poznat novou školu, učitele, žáky a jejich přístup ke vzdělávání.