Denní program
7:30 – 8:30 | Příchod dětí Ranní hry |
8:30 – 9:00 | Ranní kruh, cvičení, poslech klasické hudby |
9:05 – 9:20 | Svačina |
9:25 – 10:00 | Hlavní program – výtvarné, hudební, dramatické a pohybové činnosti |
10:05 – 11:40 | Pobyt venku |
11:50 – 12:20 | Oběd |
12:25 – 13:00 | Odpočinek, čtení / Mladší děti spánek |
13:00 – 14:25 | Příprava předškoláci, volná hra / Mladší děti spánek |
14:30 – 14:45 | Odpolední svačina |
14:50 – 17:00 | Pobyt venku, volná hra |
Ranní stimulace
Po přivítání, krátkém poděkování za nový den a vzájemném sdílení zážitků předchozího dne nebo víkendu začíná blok ranní stimulace. V něm se děti zorientují v čase a prostoru, opakují si jaké je roční období, měsíc, den v týdnu, spočítají, kolik se jich ve školce sešlo, společně si řeknou a nakreslí, jaké je počasí atd.
Psychomotorika
Další půlhodinka je věnována rozvoji hrubé motoriky ve formě různých pohybových her.
Poslech klasické hudby
Před svačinou děti zaujmou odpočinkovou polohu a chvilku (2-3 minuty) poslouchají klasickou hudbu. Uklidní se tak po předchozím cvičení a učí se soustředit.
Angličtina
Učitelka angličtiny při hodině mluví s dětmi pouze anglicky. Smyslem výuky angličtiny ve školce je naučit všechny děti formou písniček, básniček a krátkých příběhů pasivně rozumět a reagovat na základní fráze. Výuka probíhá zábavnou formou s pomůckami, které pomáhají dětem chápat o čem je řeč.
Výtvarné, hudební a dramatické činnosti
Ve školce máme výtvarné, hudební a dramatické činnosti, které přispívají k uměleckému rozvoji dětí a jejich vzájemné spolupráci. V rámci výtvarné výchovy se často pracuje na společných dílech (mapa světa, velké obrázky apod.), aby se děti naučily spolupracovat.
Pobyt venku
Pobyt venku je důležitou částí programu. Pěkné a klidné okolí školky a blízké hřiště nabízí skvělé podmínky pro každodenní vycházky. Za hezkého letního počasí se navíc příležitostně přesouvají ven i další body programu.
Grafomotorika
Před nebo po odpoledním odpočinku se chvilku pravidelně věnujeme rozvoji jemné grafomotoriky ve formě různých pracovních listů.
Spánek nebo odpočinkový program
Starší děti, které již odpoledne spát nechodí, zůstávají po obědě ve třídě a poslouchají četbu příběhů. Menší děti v této době spí.