Mateřská škola

V naší mateřské škole nabízíme láskyplné a bezpečné prostředí, kde klademe důraz na harmonický rozvoj každého dítěte. Naše vzdělávací programy jsou postaveny na individuálním přístupu a hodnotách vycházejících z křesťanské tradice, které podporují formování charakteru a morálních hodnot. Spolupracujeme úzce s rodinami, aby vzdělávání bylo v souladu s výchovou doma, a dbáme na rozvoj sociálních, emocionálních i jazykových dovedností. Naším cílem je vychovat děti, které budou připraveny nejen akademicky, ale i lidsky, s respektem k druhým a k sobě samým.

Křesťanské hodnoty

Křesťanské hodnoty

Děti vedeme k víře, lásce, úctě a odpovědnosti – principům, které tvoří pevné základy pro budoucí život ve společnosti.

Individuální přístup

Individuální přístup

Menší počet dětí ve třídách umožňuje důsledné vnímání potřeb každého dítěte i jeho rodiny, aniž by byla podporována nezdravá individualizace. Tento přístup podporujeme tutoringovým systémem.

Výchova charakteru

Výchova charakteru

Naše mateřská škola děti zoceluje nejen znalostmi, ale i dovednostmi a hodnotami, které potřebují k úspěšnému zvládnutí školní docházky a výzev běžného života.

Projektové učení

Projektové učení

Vzdělávání probíhá formou her, prožitků a praktických aktivit ucelených do tematických projektů, které dětem umožňují spojovat vědomosti s reálným světem a děním kolem nich.

Školní vzdělávací program

Motto

Školní vzdělávací program naší mateřské školy vychází z motta „Každý den je příležitostí růst.“ Zaměřujeme se na komplexní rozvoj dítěte prostřednictvím zážitkového a projektového vzdělávání, které podporuje učení, poznávání a radost z objevování. Naším cílem je probouzet v dětech zvídavost, rozvíjet je po všech stránkách a učit je vnímat svět prostřednictvím praktických zkušeností.



Na co klademe důraz?

Program klade důraz na rozvoj osobní samostatnosti, aby se děti učily jednat jako sebevědomé osobnosti, které dokážou pozitivně ovlivňovat své okolí. Zároveň se zaměřujeme na osvojení základních společenských hodnot, které jim pomáhají utvářet zdravý vztah k sobě i k ostatním. Tyto hodnoty jsou propojeny s konkrétními ctnostmi, které považujeme za důležité pro jejich budoucí život.



Integrované bloky

Základem našeho programu jsou integrované bloky, které vychází z  Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV). Tyto bloky propojují různé oblasti vzdělávání a umožňují dětem vnímat svět v souvislostech. Děti se učí nejen skrze jednotlivé aktivity, ale především prostřednictvím tematických celků, které jsou podávány způsobem, jenž rozvíjí jejich myšlení, tvořivost a schopnost aplikovat získané znalosti v praxi.

Školní rok je rozčleněn do pěti integrovaných bloků, z nichž každý trvá přibližně dva měsíce. Každý blok je pojmenován slovesem v ich formě, což podporuje aktivní zapojení dítěte a jeho osobní vztah k danému tématu. Tímto způsobem děti nejen plní cíle jednotlivých témat, ale zároveň se učí své pokroky reflektovat.

Přirozené vzdělávání

Témata jsou dále rozpracována na úrovni tříd prostřednictvím týdenních plánů a projektů, které jsou přizpůsobeny věku a individuálním potřebám dětí. Tento systém zajišťuje smysluplné, praktické a především přirozené vzdělávání, jehož výsledkem je dítě připravené nejen na vstup do školy, ale i na každodenní výzvy života.



Tutoringový systém

Tutoringový systém představuje pravidelná setkání obou učitelek z dané třídy s oběma rodiči dítěte, která probíhají dvakrát až třikrát ročně.
Tyto schůzky slouží jako prostor pro hlubší rozhovor o vývoji dítěte, jeho situaci v kolektivu, silných stránkách, potřebách a individuálním vedení. Společně s rodiči se snažíme hledat cesty, jak podpořit jeho potenciál a řešit případné výzvy.
Setkání jsou zásadní pro budování vztahu a důvěry mezi školou a rodinou, což umožňuje efektivní spolupráci při rozvoji dítěte. Díky těmto vazbám také můžeme lépe podchytit případné obtíže, nabídnout včasnou podporu a zajistit, že dítě bude růst v harmonickém a podnětném prostředí.



Seznamuji se s

Seznamuji se s

  • novým režimem,
  • novým prostředím (s budovou školy, třídou a okolím),
  • novými lidmi kolem sebe (s dospělými osobami a dětmi ve třídě),
  • pravidly ve škole a třídě.

Vnímám

Vnímám

  • sám sebe jako jedince,
  • své silné a slabé stránky,
  • okolí kolem mě,
  • lidi a jejich potřeby.

Učím se

Učím se

  • systematicky a pravidelně pracovat,
  • pracovat na svých slabých stránkách,
  • uplatňovat své silné stránky,
  • poznávat a ovládat své potřeby,
  • řešit překážky.

Poznávám

Poznávám

  • svět kolem sebe,
  • přírodu a její změny,
  • všechny formy umění,
  • jiné kultury a jejich zvyky.

Užívám

Užívám

  • vše s čím jsem se seznámil/a,
  • vše co jsem poznal/a,
  • vše co jsem navnímal/a,
  • vše co jsem se naučil/a.

Otevírací doba

Mateřská škola Parentes nabízí prodlouženou otevírací dobu od 7:30 do 17:00