3 klíče k pochopení osobního přístupu ve škole Parentes
Osobní přístup je jedním z klíčových prvků pedagogického přístupu v Základní a mateřské škole Parentes. Co se za tímto pojmem skrývá? Tento přístup se zaměřuje na […]
16. prosince 2024
Osobní přístup je jedním z klíčových prvků pedagogického přístupu v Základní a mateřské škole Parentes. Co se za tímto pojmem skrývá? Tento přístup se zaměřuje na individuální potřeby a schopnosti každého žáka, což umožňuje efektivnější a smysluplnější učení. Pochopení personalizovaného vzdělávání v naší škole lze shrnout do tří hlavních bodů:
1. Tutoriální systém
Každý žák má svého tutora, který se s ním pravidelně setkává (1–2krát měsíčně) a třikrát ročně i s rodiči. Tento systém umožňuje hlubší porozumění individuálním potřebám a talentům žáka, podporuje jeho osobní růst a akademický rozvoj. Více o tutoriálním systému si můžete přečíst ZDE.
2. Spolupráce mezi školou a rodinou
Věříme, že vzdělávání je efektivnější, pokud se podaří najít součinnost mezi rodinou a školou. Proto podporujeme rodiče, aby se podíleli na vzdělávání svých dětí, a snažíme se zapojit rodiny do života a každodenní práce školy.
3. Program BeLeader
Všechny školy v naší vzdělávací síti přebírají model kompetencí a hodnot nazvaný BeLeader. Tento program zahrnuje kodex osvědčených postupů, vnitřní předpisy a plán rovnosti, které vycházejí z dlouholetých zkušeností,
Vyvrácení častých mýtů
Osobní přístup ve vzdělávání neznamená, že jsou ve třídách malé skupiny žáků nebo že by se kladly nerealistické nároky na pedagogy, aby se v každé hodině věnovali individuálně každému žákovi. Skutečná personalizace spočívá v přístupu učitele, který dokáže efektivně pracovat s různorodými potřebami žáků, plánovat výuku a podporovat rozvoj jednotlivců prostřednictvím cílené pedagogické strategie.
Chcete se o naší škole dozvědět více? Kontaktujte nás na e-mailu: zapis@parentes.cz nebo telefonicky: +420 731 891 943.